Kromě toho je nutné rozlišovat mezi jazykovou laboratoří, jazykovou metodou a řídícím softwarem. Metoda v procedurálním řízení, vede učitele, pomocí softwaru k řízení počítačů studentů a ke zjištění, co právě dělají. Jazykové laboratoře mohou používat výukovou metodu, kterou chceme aplikovat na studenty, což umožní další rozvoj velkého množství různých aktivit ve třídě, komunikaci mezi učiteli a studenty, používání multimediálních materiálů atd.
Jazyková zaujatost, pozornost k výuce, podpora týmové práce atd. Jsou jen některé z vynikajících vlastností jazykových laboratoří. Podle Juana Gil Fernandez (vedoucí laboratoře fonetiky z Rady pro vědecký výzkum) jazyková laboratoř „umožňuje učiteli, pokud je to žádoucí, překonat každodenní výuku jazyka, aby se plně zapojil do zkoumání kognitivního procesu získávání vědomostí a studia cizích jazyků obecně.
„Digitální jazykové laboratoře jsou mnohem více než jen nástrojem pro výcvik a poslech diskurzivního jazyka, jsou to místa, kde lze studovat a experimentovat se skutečnými ukázkami jazyků, učit se jazyky a cvičit v jejich používání. Jsou tedy konfigurovány pomocí multimediálních technologií.
To vše a mnohem víc je to, co získáte s jazykovými laboratořemi, což je úplný nástroj, který učitelům a studentům poskytuje nejnovější výukové technologie. “
Ana Fernández-Papillón Cesteros
Více informací na e-shopu
Jaké jsou součásti moderní jazykové laboratoře?
Moderní jazyková laboratoř se skládá z různých prvků, které vytvářejí multifunkční prostředí, které využívá nejnovější technologie pro vzdělávání.
Mezi komponenty jazykových laboratoří najdeme:
Nábytek. Jazykové laboratoře by měly mít specifický a robustní nábytek, který je schopen bezpečně pojmout všechny prvky, které jsou součástí této laboratoře.
Počítače. Počítače jsou velmi důležitou součástí jazykové laboratoře. Technologie. Jazyková laboratoř má specifickou technologii, která umožňuje propojení, interakci a komunikaci mezi různými pozicemi, které tvoří laboratoř. Sluchátka. Měly by být navrženy tak, aby usnadňovaly komunikaci mezi lidmi, kteří používají laboratoř pro různé činnosti, které se v ní odehrávají.
Proč byste měli používat jazykovou laboratoř?
Jazyková laboratoř vytváří výukové prostředí mnohem účinnější než tradiční učebny, které zvyšuje schopnosti studentů a umožňuje vysoký stupeň soustředění a pozornosti.
Jazyková laboratoř podporuje účast a integraci studentů v různých cvičeních, což se odráží například v době, během níž studenti během výuky mluví jiným jazykem.
Kromě toho použití jazykové laboratoře umožňuje studentům rychlý a snadný přístup k informacím rozvíjením mnoha typů cvičení ve třídě, přizpůsobením procesu učení, podporou kreativity, inovací a školení. Jazykové laboratoře také upřednostňují vysoký stupeň rozvoje dovedností, týmovou a společnou práci odstraňující sociálně-časové bariéry, protože informace se nenacházejí na konkrétním místě, ale zároveň podporují digitální gramotnost reagující na nové vzdělávací a sociální potřeby.
Výhody a výhody používání jazykové laboratoře
Jazykové laboratoře mají řadu charakteristických rysů, díky nimž jsou ideálním prostředkem k tomu, aby doba výuky dosáhla vysoké míry vzdělanosti a interakce atd.
Mezi tyto funkce patří:
- Škola bude mít nástroj, který usnadní komunikaci, interaktivitu atd. ve třídě, s využitím výpočetních prostředků centra.
- Urychluje jazykové vzdělávání prostřednictvím úplného jazykového ponoření se do učiva.
- Jedná se o technologii speciálně určenou pro vzdělávání, která podporuje vysokou motivaci studentů, protože pracují se speciálním vybavením pro výuku jazyků. Větší zapojení studentů do participačního prostředí je pro výrazně zajímavější.
- Technologie jazykové laboratoře navíc nabízí velké výhody jak učitelům, tak studentům. Oba mají přístup k novým informačním a komunikačním technologiím, rychle a snadno. Mají třídu, kde mají k dispozici nejmodernější technologii výuky jazyků.
- Učitel není pouze školitelem, ale plní všechny úkoly učitele jazyků a jeho práce je zdokonalena a usnadněna technologií a kromě toho působí jako školitel povzbuzující a motivující.
- Je to systém, který umožňuje vysoký stupeň pozornosti vůči rozmanitosti a personalizaci procesů výuky a učení
- Jazykové laboratoře podporují interaktivní komunikaci ve třídě a využívání ICT
Výsledek
Konečný výsledek, kterého je dosaženo u jazykových laboratoří, je velmi pozitivní pro proces učení studentů. Jejich rychlost učení se výrazně zvyšuje, protože studenti se o studium více zajímají pomocí nejnovějších technologií a rychle a efektivně optimalizují čas strávený při výuce.
Z jazykové laboratoře vyplývá, že studenti i učitelé se aktivně účastní různých činností, které se dějí během výuky, a tak dosahují mnohem vyššího zapojení se do výuky než v tradičních učebních prostředích.